Saturday, April 05, 2008

Uppdatering



Packar väskan, vi har bokat biljetter till Sverige i sommar.
Haciendo la maleta, ya tenemos billetes para ir a Suecia en verano.
Japp, trots att mamma nu varit hemma hos mig i 2v så har hon varit ganska dålig på att uppdatera här på bloggen. Ni får förlåta henne, hon har en del att stå i här hemma säger hon... Det är nu 2v kvar innan lillebror kommer och han ska heta David precis som morbror och gammel-gammel-morfar. (Och inte som David Beckham...). Själv så fortsätter jag att gå på dagis och leka med mina kompisar... Har bl.a. lärt mig att spotta ut maten så har blivit arresterad på dagis (fick sitta i hörnet och tänka medan de andra åt mat...) och fick mat sist. Och har nu blivit inskriven på skolan, jag börjar den 8 september. Det blir på Luther King skolan som är 2-språkig. Har börjat prata en massa (en härlig blandning av spanska och svenska) även om mamma inte alltid förstår mig. Ja, det var nog allt. Ska försöka få mamma att blogga lite oftare. För resten, sommaren har kommit med +30 och strålande sol varje dag. Underbart! Det är forttfarander kallt i havet men det struntar jag i... Här några foton så ni ser hur jag växer...Kramar
Mami ya lleva dos semanas de baja, en casa conmigo, pero no ha tenido tiempo de poner muchas fotos aqui... Dice que tiene muchas cosas que hacer. Yo sigo yendo a la guardería a jugar con mis amigos. Lo paso muy bien, pero he aprendido a escupir y el otro día me arrestaron en la guarde. Me tuve que sentar en la esquina a pensar mientras comía los demas...
Quedan unas 2 semanas para que nazca mi hermanito, se va a llamar David como el tío y el bisabuelo de mami, y no como David Beckham...
Ademas ya me han matriculado en el colegio Luther King, el 8 de septiembre empiezo.
Hablo mucho (mami me llama loro) aunque no siempre me entiende. Y hace muy buen tiempo, +30 grados y sol. El agua está fría pero no me importa. Hablaré con mami para que ponga fotos mas amenudo... Aqui van unas para que veais como crezco... Besitos

No comments: